Ana içeriğe atla

DS3231 Kullanımı

                                                            DS3231 Proje Örneği
#include <DS3231.h>
DS3231  rtc(SDA, SCL);
void setup()
{
Serial.begin(9600);
rtc.begin();


 rtc.setDOW(MONDAY);     //  BU günü pazartesi olarak ayarladık
 rtc.setTime(14, 02, 0);     //  saati 14:02:00 şeklinde ayarladık
 rtc.setDate(07, 01, 2018);   // Tarihi 07/01/2018 olarak ayarladık

//buradaki kodları bir kez yükledikten sonra kodu görunmez hale getirmeniz gerekmektedir aksi takdirde her kodu yüklediginizde saat ve tarih yeniden başlayacaktır

// örnek kodu yukledikten sonra hepsini  (// rtc.setDate(07, 01, 2018); )yapmanız gerekmektedir
}

void loop()
{
Serial.print(" Haftanin gunu: ");
Serial.println(rtc.getDOWStr()); //Haftanın hangi günü  serialporta yazdık
Serial.println("--------------------------------");

Serial.print(" Tarih:");
Serial.println(rtc.getDateStr()); // Tarih bilgisini serialporta yazdık
Serial.println("--------------------------------");

Serial.print(" Saat: ");
Serial.println(rtc.getTimeStr()); // saat bilgisini serialporta yazdık
Serial.println("--------------------------------");

Serial.print(" Sicaklik: ");
Serial.print(rtc.getTemp());// sıcaklık bilgisini serialporta yazdık
Serial.println("--------------------------------");

Serial.println(" derece");
Serial.println("--------------------------------");
delay (1000);

}


                                                          Proje Devre Şeması


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arduino İle 2.4 İnch Tft Lcd Kullanımı

                                                       Tft Ekran Nedir ? TFT, her piksel'in bir ila dört transistör tarafından kontrol edildiği LCD düz panel ekran türüdür. TFT kavramı İngilizce "Thin Film Transistor" kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Türkçe'de "ince film transistor" anlamına gelmektedir.                                                           Tft Ekran Proje Örneği #include <Adafruit_GFX.h>   #include <Adafruit_TFTLCD.h> #define LCD_CS A3 #define LCD_CD A2 #define LCD_WR A1 #define LCD_RD A0 #define LCD_RESET A4 #define  BLACK   0x0000 #define BLUE    0x001F #define RED     0xF800 #define GREEN   0x07E0 #define CYAN    0x07FF #define MAGENTA 0xF81F #define YELLOW  0xFFE0 #define WHITE   0xFFFF int a =100; Adafruit_TFTLCD tft(LCD_CS, LCD_CD, LCD_WR, LCD_RD, LCD_RESET); void setup() {   Serial.begin(9600);   tft.reset();     uint16_t identifier = tft.readID()

Arduino İle Pır Sensör Kullanımı

                                                        Pır Sensör Nedir ? Pasif infrared  sensör  ( PIR sensörü ), algılama alanındaki nesnelerden yayılan kızılötesi dalgayı algılayan elektronik bir cihazdır.  PIR sensörleri  genellikle alarm sistemlerinde kullanılan hareket dedektörlerinin yapımında kullanılmaktadır.                                                    Pır Sensör Proje Örneği int pirsensorPin = 1; // PIRsensorpini diye isim verildi int ledPin = 0; // LED pin diye isim verildi int deger = 0; void setup() { pinMode(pirsensorPin, INPUT); // pırsensor pini giriş olarak ayarlandı pinMode(ledPin, OUTPUT); // ledpin çıkış olarak ayarlandı Serial.begin(9600); //Serial Porttan başlatıldı } void loop(){ deger = digitalRead(pirsensorPin); // Dijital pin okunuyor Serial.println(deger); // Okunan değer seri portta gözüküyor if (deger == HIGH) { digitalWrite(ledPin, HIGH); //  okunan değer 1 ise LED yak } else{ digitalWrite(ledPin,LOW); // 

Nokia 5110 İle Ping-Pong Oyunu

                                                    Proje Kodları; #define PIN_SCE   7 #define PIN_RESET 6 #define PIN_DC    5 #define PIN_SDIN  4 #define PIN_SCLK  3 #define LCD_C     LOW #define LCD_D     HIGH #define LCD_X     84 #define LCD_Y     6 int barWidth = 16; int barHeight = 4; int ballPerimeter = 4; unsigned int bar1X = 0; unsigned int bar1Y = 0; unsigned int bar2X = 0; unsigned int bar2Y = LCD_Y * 8 - barHeight; int ballX = 0; int ballY = 0; boolean isBallUp = false; boolean isBallRight = true; byte pixels[LCD_X][LCD_Y]; unsigned long lastRefreshTime; const int refreshInterval = 150; byte gameState = 1; byte ballSpeed = 2; byte player1WinCount = 0; byte player2WinCount = 0; byte hitCount = 0; void setup(){   //Serial.begin(9600);   LcdInitialise();   restartGame(); } void loop(){   unsigned long now = millis();   if(now - lastRefreshTime > refreshInterval){       update();       refreshScreen();       lastRefreshTime = now;