LCD(LiquidCyrstalDisplay) KULLANIMI
•
Elektronik devrelerin kullanıcı ile görsel
iletişiminde sıkça kullanılan LCD displayleri;
Arduino'nun lcd nesnesine ait fonksiyonları ile kolaylıkla kontrol
edebiliriz.
•
Arduino'nun lcd nesnesine ait fonksiyonları
kullanabilmesi için "LiquidCrystal.h" dosyasının yazılıma yüklenmesi
gerekir.
•
LCD ekranlar; bağlantı türlerine göre SERİ LCD
ve PARALEL LCD olmak üzere iki türlüdür. Ayrıca LCD ekranları satır sayısına
göre sınıflandırabiliriz.(2*16 veya 4*16 gibi) bunlara ilaveten Grafik LCD'ler
ve Dokunmatik LCDler'de günümüzde sık sık kullanılmaktadır.
•
Biz projelerimizde paralel
2(satır)*16(sütun)LCD ekranlar kullanacağız.
Paralel 2(satır)*16(sütun)LCD ekranlar
•
8 adet (d0-d7) veri hattı vardır.
•
3 adet kontrol hattı vardır(RS-register select;
E-enable; R/W-read-write)
•
VDD(+) besleme VSS(-) GND'dir.
•
VEE-LCD'nin kontrast ayarı için kullanılır.
•
Ayrıca bazı LCD'de arka aydınlatma için LED
girişleri olan A(Anot) ve K(Katot) bulunur.
Proje Örneği
//LCD print ornegi
#include<LiquidCrystal.h>;//LCD
fonksiyon dosyasini aldik
LiquidCrystal
lcd(8,9,10,11,12,13);//LCD baglanti pinlerini belirledik
void setup() {
Serial.begin(9600);
lcd.begin(16,2);
}
void loop() {
lcd.home();//cursoru baslangica al
lcd.blink();//cursoru yakip sondur
lcd.print(" ARDUINO ve LCD");
lcd.setCursor(0,1);
lcd.print(" ARDUINOM
");
while(1); // döngü bir kez
gerçekleşecektir
}
Proje Bağlantı Şeması
Projenin Son Hali
Yorumlar
Yorum Gönder